Kehotamme kaikkia asiakkaita aina tutustumaan hintatarjouksessa mainittuihin erikoisehtoihin, mutta myös ”HEAT3 OÜ:n palveluiden yleisiin ehtoihin” (näkyvät jäljempänä). Jos on kysymyksiä, ottakaa meihin yhteyttä.
HEAT3 OÜ:n (Heat³) palveluiden yleiset ehdot
- Yleistä
- HEAT3 OÜ, yritystunnus 11256808, osoite Härgmäe 21, 13525 Tallinna (jäljempänä ”palveluntarjoaja”) on näiden yleisten palveluehtojen mukainen palveluntarjoaja.
- Palveluntarjoaja tarjoaa tilaajalle seuraavia palveluja: tilaajan tuotteiden pakkaaminen, pakkausratkaisujen toimittaminen, pakkaamiseen perehdyttäminen (jäljempänä ”työ”) ja pakkausten sekä pakkaustarvikkeiden myynti (jäljempänä ”tuotteet”) ja laitteiden vuokraus.
- Kaikki luonnolliset henkilöt ja oikeushenkilöt (jäljempänä ”tilaaja”) voivat käyttää palveluntarjoajan tarjoamia palveluja.
- Sopimus koostuu näistä yleisistä ehdoista, tilauksesta ja tarjouksesta (jäljempänä ”sopimus”). Sopimusta noudatetaan aina ensisijaisesti sellaisiin tilaajan tuote- ja palveluehtoihin nähden, joita tilaaja voi esittää tai joihin hän voi viitata.
- Työn tilaaminen ja suorittaminen
- Tilaaja tilaa työt palveluntarjoajalta lähettämällä tarjouspyynnön tai tilauksen.
- Palveluntarjoaja vahvistaa tilauksen tai laatii tarjouksen tilauksen perusteella, ja merkitsee tilaukseen tai tarjoukseen työn hinnan, toimitusajankohdan ja muut oleelliset ehdot.
- Palveluntarjoaja vahvistaa töiden suorittamisen lopullisesti tarjouksen hyväksymisen jälkeen.
- Palveluntarjoaja suorittaa työt ammattitaidolla ja kaikkien töiden suorittamista koskevien lakisääteisten vaatimusten mukaisesti.
- Palveluntarjoajalla on oikeus suorittaa tilatut työt joko osittain tai kokonaan alihankkijoiden avulla edellyttäen, että palveluntarjoaja vastaa toimeksiannosta tilaajalle.
- Palveluntarjoaja voi kieltäytyä sellaisten tilaukseen sisältymättömien lisätöiden tekemisestä, joita hän ei ennakoinut eikä pystynyt ennakoimaan toimeksiantoa vastaanottaessaan. Osapuolet sopivat erikseen tällaisten lisätöiden suorittamisen ehdoista ja korvauksesta.
- Tilaaja on tietoinen siitä, että töitä ei voi suorittaa ja palveluntarjoajalla on oikeus lykätä töiden valmistumisajankohtaa silloin, kun tilaajasta johtuvat asianhaarat haittaavat töiden suorittamista (esimerkiksi palveluntarjoajalle maksettavien sovittujen maksujen myöhästyminen tai toimitusten myöhästyminen, pääsy työkohteeseen puuttuu, työympäristö ei vastaa sovittua jne.) tai sääolosuhteet (tuulennopeus tai puuskittainen tuuli yli 5 m/s, sateet yms.) estävät mahdollisen ulkotöiden tekemisen.
- Tilaaja sitoutuu takamaan palveluntarjoajalle työn turvallisen, laadukkaan ja asianmukaisen suorittamisen takaavat olosuhteet kohteessa. Tilaaja:
- järjestää töiden suorittamiseen tarvittavat luvat;
- seuraa pakkauksiin ja pakattaviin tavaroihin vaikuttavia tuuli-, lumi- ja sademääriä ja ryhtyy viipymättä omalla kustannuksellaan tarpeellisiin toimiin
vaarallisten tilanteiden ja vahinkojen välttämiseksi; - vastaa pakattavien tuotteiden ja rakenteiden alustan riittävästä kantokyvystä;
- varmistaa, että pakkauksia eikä rakenteita ei rasiteta eikä niihin tehdä muutoksia ilman palveluntarjoajan ennakkosuostumusta;
- varmistaa, että työskentelyalue on puhdas, eikä siellä ole pölyä, höyryjä, kaasuja, roskia tai muuta syttyvää materiaalia;
- vastaa työskentelyalueen ja sitä ympäröivien tilojen ja alueen paloturvallisuudesta;
- kytkee tarvittaessa automaattisen palonsammutusjärjestelmän väliaikaisesti pois päältä ja päälle töitä suoritettaessa.
- Tilaaja sitoutuu luovuttamaan palveluntarjoajalle töiden suorittamista varten kaikki töiden sovittuun valmistumiseen tarvittavat materiaalit, suunnitelmat, piirustukset yms. tiedot, joiden luovuttamisesta osapuolet ovat edeltävästi sopineet, ja jotka voivat vaikuttaa töiden suorittamiseen ja valmiin kohteen kuntoon.
- Tilaaja on tietoinen siitä, että palveluntarjoaja voi töitä suorittaessaan käyttää sellaisia työvälienitä, joita käytettäessä pakattaviin pintoihin kohdistuu hetkittäin korkeita lämpötiloja (enintään 140 °C). Tilaaja sitoutuu ilmoittamaan palveluntarjoajalle, jos palveluntarjoajan suorittamien tulitöiden läheisyydessä on herkästi syttyviä materiaaleja ja myös silloin, kun korkea lämpötila tai liekit voivat tilaajan tietojen mukaan vaarantaa töiden suorittamisen tai tilaajan omaisuuden säilymisen, jotta palveluntarjoaja voi arvioida voidaanko työt suorittaa.
- Palveluntarjoaja varmistaa, että hänen työntekijänsä käyttävät kaikkia tarpeellisia henkilösuojaimia kohteessa työskennellessään (asianmukaiset työvaatteet, kypärä, työjalkineet, turvaköydet jne.) ja ryhtyvät kaikkiin tarvittaviin toimiin loukkaantumisten ja vahinkojen välttämiseksi kohteessa. Tilaaja järjestää kohteen työturvallisuuskoulutuksen.
- Tilaajalla on oikeus tarkastaa töiden eteneminen.
- Palveluntarjoaja sitoutuu jatkuvasti informoimaan tilaajaa töiden suorittamisen aikana ilmenneistä ongelmista ja pyytämään tarvittaessa ohjeet ja tiedot tilaajalta.
- Pakkausten ja muiden tuotteiden myynti
- Palveluntarjoaja toimittaa tuotteet tilaajan lähettämän tilauksen perusteella.
- Tilaaja vahvistaa tilauksen lähettäessään, että ilmoitetut tiedot ovat oikein ja kaikki tarpeelliset tiedot on ilmoitettu. Tilaaja vastaa myös tilauksessa ilmoitettujen mittojen virheettömyydestä. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, jos pakattavan tuotteen mitat eivät vastaa tilatun pakkauksen mittoja tai jos pakkaus ei sovellu tuotteen pakkaamiseen. Palveluntarjoaja vapautuu vastuusta myös silloin, kun tilaaja ei ole ilmoittanut muita tärkeitä tietoja, joiden vuoksi pakkaus tai muut tuotteet eivät vastaa tilattua.
- Palveluntarjoaja vahvistaa tilauksen tai laatii tarjouksen. Palveluntarjoaja merkitsee tilaukseen tai tarjoukseen myös työn hinnan, valmistumisajankohdat ja muut oleelliset ehdot.
- Palveluntarjoaja lähettää tilaajalle lopullisen tuotteiden myyntiä koskevan vahvistuksen tarjouksen hyväksymisen jälkeen.
- Osapuolet sopivat erikseen tuotteiden toimitusehdoista.
- Jos tilaaja ostaa valmispakkauksen ja pakkaa tuotteet itse, palveluntarjoaja antaa tilaajalle pakkausohjeet, jotka sisältävät suositukset tuotteiden asianmukaiseen ja turvalliseen pakkaamiseen.
- Tuotteiden satunnaisen vaurioitumisen ja tuhoutumisen riski siirtyy palveluntarjoajalta tuotteiden tilaajalle tai hänen edustajalleen (esim. kuljetusyhtiö) tuotteiden luovuttamisen jälkeen.
- Tilaaja on tietoinen siitä, että muovirullia ostettaessa pakkauksen paksuus, pituus ja leveys voivat poiketa tilatusta enintään 10 %, ja osapuolet sopivat, että tällaiset poikkeamat eivät tarkoita sopimuksen rikkomista.
- Tilaaja sitoutuu käyttämään ostettuja tuotteita hyvän tavan, käyttötarkoituksen ja pakkausohjeen sekä tuotteiden käyttöohjeiden mukaisesti.
- Laitteiden vuokraus
- Palveluntarjoaja vuokraa laitteet tilaajan esittämän tilauksen perusteella.
- Palveluntarjoaja vahvistaa tilauksen tai laatii tarjouksen ja merkitsee tarjoukseen laitteiden vuokrahinnan, toimitusajankohdan ja muut oleelliset ehdot esitetyn tilauksen perusteella.
- Tarjouksen hyväksymisen jälkeen palveluntarjoaja vahvistaa lopullisesti laitteiden vuokraamista koskevan tilauksen.
- Pakkaamiseen tarvittavia laitteita vuokrattaessa vuokrausaika tarkoittaa vuokrattavien laitteiden luovutus- ja palautuspäivän välistä ajanjaksoa. Luovutus- ja palautuspäivä sisältyvät vuokrausaikaan. Vuokrausvuorokausi päättyy kello 9.00 aamulla. Vuokrattavat laitteet luovutetaan varastosta ja palautetaan varastoon vastaavan laiteluettelon tai rahtikirjan mukaisesti, jonka tilaajan ja palveluntarjoajan edustajat allekirjoittavat.
- Tilaaja vastaa vuokrattujen laitteiden kunnosta ja säilymisestä vuokra-aikana. Vuokrattujen laitteiden vaurioituessa, tuhoutuessa tai hävitessä tilaaja on velvollinen korvaamaan palveluntarjoajalle samanarvoisten uusien laitteiden hinnan.
- Vuokrattavat laitteet on palautettava palveluntarjoajalle puhtaina. Muussa tapauksessa palveluntarjoajalla on oikeus periä maksu laitteiden puhdistamisesta.
- Maksuehto
- Tilaaja sitoutuu maksamaan palveluista palveluntarjoajalle tarjouksen ehtojen mukaisen hinnan palveluntarjoajan esittämän laskun perusteella.
- Palveluntarjoajan tilaajalle myymät tuotteet kuuluvat palveluntarjoajalle siihen saakka, kunnes ne on maksettu. Jos tuotteita ei makseta eräpäivään mennessä, palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää sopimuksen noudattaminen ja noutaa tuotteet ja/tai työssä tarvittavat materiaalit tilaajan luota. Palveluntarjoajalla on oikeus vaatia tilaajalta tuotteiden tai materiaalien takaisin saamiseen liittyvien kustannusten korvaamista.
- Töiden ja tuotteiden hyväksyminen ja osapuolten vastuu
- Tilaaja sitoutuu viipymättä tai viimeistään 7 (seitsemän) päivän kuluessa niiden suorittamisesta tai vastaanottamisesta hyväksymään tai palauttamaan työt ja/tai tavarat ja esittämään kirjallisen luettelon töiden ja/tai tuotteiden sellaisista virheistä tai puutteista, jotka estävät töiden ja/tai tuotteiden hyväksymisen. Osapuolet katsovat tilaajan hyväksyneen työt/tuotteet, jos niitä ei palauteta edellä määritellyn ajan kuluessa. Osapuolet sopivat määräajan puutteiden korjaamiseksi, jos tilaajalla on työn ja/tai tuotteiden puutteisiin liittyvää huomautettavaa työtä/tuotteita vastaanotettaessa.
- Osapuolet vastaavat sopimukseen perustuvien velvollisuuksien noudattamatta jättämisestä ja puutteellisesta noudattamisesta Viron lakien mukaisesti.
- Palveluntarjoaja vastaa sopimuksen rikkomisesta johtuvasta tahallisesti aiheutetuista suorista vahingoista. Palveluntarjoajan vastuun yläraja on 64 000 (kuusikymmentä neljä tuhatta) euroa. Saamatta jäänyttä tuloa ei korvata.
- Jos sopimuksen mukaisia eräpäiviä ei noudateta, palveluntarjoajalla on oikeus vaatia tilaajalta viivästyskorkoa 0,2 % (nolla pilkku kaksi prosenttia) erääntyneestä summasta jokaiselta eräpäivän ylittäneestä päivältä.
- Jos palveluntarjoaja myöhästyy töiden ja/tai tuotteiden luovuttamisessa palveluntarjoajasta johtuvasta syystä, tilaajalla on oikeus vaatia palveluntarjoajalta sopimussakkoa 0,2 % (nolla pilkku kaksi prosenttia) maksettavaksi kuuluvasta summasta jokaiselta viivästyneeltä päivältä, mutta kuitenkin enintään 5 % (viisi prosenttia) töiden ja/tai tavaroiden hinnasta. Edellä mainittuja sanktioita ei sovelleta silloin, kun ne aiheutuvat kohtien 2.7 ja 6.9 mukaisista ylivoimaisista esteistä.
- Osapuolen on ilmoitettava aiheutuneesta vahingosta toiselle osapuolelle viimeistään 7 (seitsemän) päivän kuluessa saatuaan tiedon vahingosta, mutta kuitenkin viimeistään kolmen (3) kuukauden kuluessa vahingon aiheutumisesta. Myöhemmin esitettyjä reklamaatioita ei hyväksytä.
- Palveluntarjoaja ei vastaa tilaajan aiheuttamista vahingoista, tuotteiden ja vuokratun laitteen käyttötarkoitusta vastaamattoman käytön aiheuttamista tai tuotteiden ja pakattujen tavaroiden säilyttämisen, siirtämisen tai kuljetuksen aikana aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat pakkausohjeiden noudattamatta jättämisestä tai tilaajan epäsopivan pakkauksen tai pakkausmateriaalin valitsemisesta (pakattava tavaran ominaisuuksia, kokoa, ilmasto-olosuhteita yms. ei ole huomioitu).
- Jos tilaajalle aiheutuu vahinkoa töiden suorittamisen aikana tai sen jälkeen, tilaajan on ilmoitettava tästä viipymättä palveluntarjoajalle ja pyydettävä palveluntarjoajaa arvioimaan vahingot. Tilaaja sitoutuu mahdollisuuksien mukaan säilyttämään vahingoittuneen tuotteen muuttumattomana vahingon tapahtumisen jälkeen, jotta palveluntarjoaja voi arvioida vahinkoon johtaneet olosuhteet ja aiheutuneen vahingon laajuuden. Tilaaja sitoutuu todistamaan, että vahinko johtuu palveluntarjoajan sopimusrikkomuksesta.
- Sopimukseen perustuvien velvollisuuksien noudattamatta jättäminen tai puutteellinen noudattaminen ei tarkoita sopimuksen rikkomista silloin, kun se johtui ylivoimaisesta esteestä eli olosuhteista, joihin osapuolet eivät voineet vaikuttaa, ja joita he eivät voineet eikä heidän voida myöskään katsoa voineen ennakoida (esim. kolmansien osapuolten toiminta, ilkivalta, yli 25 m/s tuuli ja muut poikkeukselliset olosuhteet).
- Jos toinen osapuoli ei noudata sopimukseen perustuvia velvollisuuksiaan oikea-aikaisesti, toisella osapuolella on oikeus irtisanoa sopimus ja vaatia vahingon korvaamista.
- Henkilötietojen käsittely
- Palveluntarjoaja käsittelee seuraavia tilaajan henkilötietoja: etu- ja sukunimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoite (jäljempänä ”henkilötiedot”).
- Tilaajan henkilötietojen rekisterinpitäjä on HEAT3 OÜ, yritystunnus 11256808, osoite Härgmäe 21, 13525 Tallinna.
- Palveluntarjoaja käsittelee tilaajan henkilötietoja palvelujen tarjoamiseksi tilaajalle ja ottaakseen tarvittaessa yhteyttä tilaajaan.
- Palveluntarjoaja käsittelee tilaajan henkilötietoja myös kaupallisia ilmoituksia, mainosmateriaaleja ja palveluntarjoajan tarjoamia palveluja koskevien tietojen lähettämistä varten, jos tilaaja on antanut vastaavan suostumuksen.
- Palveluntarjoaja kerää ja tallentaa tilaajan henkilötiedot sähköisesti ja laatii niistä tarvittaessa kopioita myös muilla menetelmillä. Palveluntarjoajalla on oikeus säilyttää tilaajan henkilötiedot niin kauan, kun se on tarpeen palvelun tarjoamiseksi, ja enintään kolme vuotta palvelun tarjoamisen päättymisen jälkeen.
- Palveluntarjoajalla on oikeus luovuttaa tilaajan henkilötiedot tilauksen hoitamiseen liittyville liittyvät kolmansille osapuolille (esim. kuljetusyhtiöt).
- Palveluntarjoaja ilmoittaa eräpäivän ylittäneistä vastattavista perintäpalvelulle ja luottotietorekisterille, jotka voivat käsitellä näitä tietoja maksuhäiriörekisterissään luottopäätöksien tekemiseksi.
- Tilaajalla on oikeus tietää, millaisia häntä koskevia tietoja palveluntarjoaja säilyttää, ja hän voi esittää vastaavan tietopyynnön palveluntarjoajalle. Tilaajalla on oikeus muuttaa henkilötietojaan ja pyytää virheellisten tietojen oikaisemista.
- Tilaaja voi milloin tahansa peruuttaa henkilötietojen käsittelyä varten antamansa suostumuksen ja vaatia henkilötietojen käsittelyn lopettamista ja kerättyjen tietojen poistamista. Tilaaja lähettää tätä varten vastaavan pyynnön palveluntarjoajalle.
- Ilmoitukset
Palveluntarjoaja lähettää kaikki ilmoitukset ja tiedot tilaajalle tilaukseen merkittyyn tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tilaaja lähettää kaikki ilmoitukset ja tiedot palveluntarjoajalle sivustolla www.heat3.eu ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. - Muut ehdot
- Sopimus on voimassa siihen saakka, kunnes osapuolet ovat suorittaneet sopimukseen perustuvat velvollisuutensa.
- Palveluntarjoajalla on oikeus käyttää suorittamistaan töistä tekemiään valokuvia ja videoita markkinoinnissa ja voidakseen todistaa töiden asianmukaisen suorittamisen mahdollisten myöhempien reklamaatioiden tullessa kyseeseen.
- Osapuolilla on oikeus siirtää tähän sopimukseen perustuvia oikeuksia ja velvollisuuksia kolmansille henkilöille vain toisen osapuolen kirjallisella ennakkosuostumuksella.
- Palveluntarjoajan laatima tarjous on luottamuksellinen, eikä tilaaja saa luovuttaa sitä kolmansille osapuolille ilman palveluntarjoajan ennakkosuostumusta.
- Sopimuksesta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan neuvottelemalla. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä, riidat ratkaistaan Harjun alioikeudessa. Sopimukseen sovelletaan Viron lakeja.